איך להתקין דשא סינטטי

איך להתקין דשא סינטטי

התקנת דשא סינטטי הינו תהליך מורכב  ומקצועי ולכן אין לדלג  על שלבים ולבצע את כל השלבים כמו בספר.  ביצוע צעדים אלה יבטיח התקנה נקייה ומקצועית למראה. כל מה

שצריך זה קצת עבודה קשה ותשומת לב לפרטים.

לפני התקנת דשא סינטטי
לפני התקנת דשא סינטטי

שלב ראשון – הכנת התשתית

הסר את הדשא הקיים או רסס אותו בקוטל עשבים לפני כן, אם יש לך מערכת השקיה אפשר לנטרל אותה, או להוציא את הצנרת והממטרות, אם כי זה לא אמור להפריע להתקנה אם המערכת נמצאת מתחת לקרקע. לחלופין ניתן לשמור על מערכת ההשקיה. ואז אפשר לצנן את הדשא בימים חמים ואפשר גם לשטוף את הדשא באופן אוטומטי מידי פעם.

שלב שני תיחוח האדמה

הפכו את האדמה לפחות כמה סנטימטרים בודדים כדי לנטרל מזיקים,  צואת חתולים, כלבים ושתן בעלי חיים שיכולים להזיק לדשא הסינטטי.

אחרי התקנת דשא סינטטי
אחרי התקנת דשא סינטטי

שלב שלישי קביעת גבולות הדשא ותיחום

 

בשלב זה כדאי לתחום את השטח בו יונח הדשא, ישנם בשוק תוחמים מסוגים שונים וזאת בכדי לשמור על גבולות הדשא הסינטטי. כדאי להשתמש בחומר עמיד סינטטי ולא בעץ שיאכל ויתבלה עם הזמן, אך גם עץ יכול להיות פתרון אם תקפידו לטפל בו ולהחליף אותו בבוא הזמן כשיתבלה.

שלב רביעי יצרית ניקוז

ניקוז משטח הדשא חשוב מאוד בכדי שבימי גשם לא יוצרו שלוליות על הדשא הסינטטי, המים יכולים להזיק לדשא ויוצרים בורות של מזיקים ועובש עם הזמן, על כן חפרו תעלה קטנה לאורך הגבול של הדשא הסינטטי בעומק של כשישה סנטימטרים, תעלה זו תנקז את המים שנקווים בימים גשומים במקום שיישארו על הדשא.

שלב חמישי – הידוק התשתית

בשלב זה כדאי להדק קלות את האדמה ולהניח עליה זיף זיף – חצץ בגודל של עד סנטימטר בצורה אחידה ומפולסת עם שיפועים כלפי חוץ בכדי לגרום לניקוז המים מהדשא ניתן לבצע זאת עם מגריפה ולאחר מכן להדק עם מהדקת רוטטת שניתן לשכור מכל מחסן כלים ובניין בעלות של כ – 200 ₪ ליום. הרטיבו את האזור במהלך ההידוק.

שלב שישי – יריעת פלריג

לאחר ההתייבשות של האדמה הניחו יריעת בד גינה שחור בשם פלריג, היריעה תגן  על הדשא מהחצץ וימנע מעשבים שוטים להתפתח. יש להצמיד את היריעה בין הרצועות ובפינות לאדמה, ניתן לעשות זאת עם מסמרים באורך של 15 – 10  ס”מ לפחות

שלב שביעי – פריסת הדשא הסינטטי

בשלב זה פרוס את הדשא, עדיף לרכוש דשא סינטטי כמה שיותר רחב ברוחב של 2 או 4 מטר, תלוי בגודל השטח, ככל שהשטח גדול יותר כך כדאי לרכוש רוחב רחב יותר.

בין הרצועות של הדשא יש להניח יריעת פי וי סי ולהדביקם עם דבק מיוחד לדשא סינטטי, יש להצמיד את הרצועות אחד לשני כאשר מתחתם רצועת פי וי סי עם דבק  זאת  בכדי למנוע רווחים בין הרצועות ואז לתקוע מסמרים לחיבור חזק יותר לקרקע – מסמרים באורך של 15 סנטימטר לפחות בין כל הרצועות וכן מסביב.

לפני ההדבקה ומסמור המסמרים חשוב לבצע מתיחה של היריעות וכדאי לבצע זאת ביחד עם עוד אחד או שני עובדים.

שלב שמיני – גימורים

אפשר  לפזר חול סיליקה – חול חוף מנוקה  הוא מייצב את הדשא וממלא מרווחים כדי לפזר את החול ניתן להיעזר במטאטא כביש.

אם ישנם עצים או גופים אחרים על הדשא חיתכו את הדשא   באמצעות סכין חיתוך בהתאם לגבולות הגוף.

לקריאה נוספת
צריך עזרה? שלח הודעה